Min Mor

När jag var liten skyddade du mig från allt ont. Du röt ilsket åt vicevärden som skällde ut mig när jag gått över gräset. Du satt i kapprummet när jag var på lekskolan för att du lovat mig det. Du smet inte iväg som fröken föreslog. Du ville jag skulle känna mig trygg. Du tröstade mig, stöttade mig när jag som tonåring blev mobbad. Du åkte många mil när jag flyttat hemifrån och ändå behövde din famn. När jag ringde och inte fick fram ett ljud av förtvivlan kom du. När jag som ung mamma kände mig osäker fanns du där med råd och uppmuntran. När jag brutit upp från förhållanden har du lyssnat och lidit med mig.

Min trygga, lugna, milda och djupt älskade mamma rycktes bort så hastigt. Jag saknar dig så. Jag är vilsen utan dig.

Kramar
/Eva


Kommentarer
Postat av: Lia

Söta Eva! Din mamma finns med dig i varje andetag. Hon är en del av dig, finns i ditt hjärta, tankar och minnen och jag vill tro att hon vakar över dig från himlen.

Du är inte ensam. Det finns massor av människor som av olika anledningar är lyckliga över att just DU finns!

Kramar från Lia

2011-01-29 @ 19:23:00
Postat av: Eva

Tack Lia,

Kramar

2011-01-29 @ 19:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0